Ain't no mountain high enough 🏔

Een berg beklimmen doe je stap voor stap.


Helaas is het stap voor stap een langzaam proces als je alleen maar naar de top van de berg kijkt.

Het kan voelen alsof je nergens komt, daarom is het belangrijk om voor onderweg *checkpoints * vast te stellen.


Korte termijndoelen kunnen ontzettend motiverend zijn; zolang je op het juiste spoor blijft richting jouw lange termijndoel.


Veel mensen richten zich op korte termijndoelen die hun lange termijndoelen niet ondersteunen, zoals het voortdurend forceren van ‘mini dieet periodes’, terwijl het doel op dat moment is om spiermassa op te bouwen.


Vetverlies en spieropbouw zijn langzame processen waarvoor geduld nodig is.

Om jezelf gefocust te houden voor de stappen die voor je liggen, is het belangrijk om mini-doelen af te vinken voor de korte termijn.


Wat als je iemand bent die 30 kilo te verliezen heeft?

Concentreer je dan niet op die 30 kilo. Focus op de eerste 5 kilo en concentreer je dan op nog eens 5 kilo, enzovoorts.

Plan misschien zelfs dieetpauzes bij elk checkpoint, zodat het echt als een checkpoint aanvoelt. Je beklimt toch ook niet in één keer een gigantische berg zonder pauzes?

Natuurlijk niet, je klimt naar een niveau waar je een pauze neemt, rust, herstelt en dan weer verder gaat.


Movado Sports helpt je hier graag bij.

Meer weten?

Mail je naam en telefoonnummer naar info@movadosports.nl en wij nemen binnen een werkdag contact met je op.

8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven