8 tips om zo snel mogelijk weer fit te worden

Pak je sportritme weer op met FitClubOnline.nl

Sinterklaas, de kerstdagen, oudejaarsavond en nieuwjaarsdag: december is een periode van veel gezellige feestdagen.

Helaas zijn deze dagen wel funest voor je ritme én je gewicht.

De kans is groot dat je tijdens deze drukke feestmaand nauwelijks aan sporten bent toegekomen en wel ongezonder hebt gegeten.

Tijd om het sporten weer op te pakken dus.


Alleen hoe pak je dat aan?


Door de vele feestmaaltijden en het weinige sporten, is het dus heel logisch dat je in december wat bent aangekomen en nu minder strak bent.

Je hebt meer gegeten, nauwelijks op je voeding gelet en veel minder bewogen.

Natuurlijk wil je die overtollige kilo’s kwijt, weer strakker worden en je fit voelen.

Met onze onderstaande tips gaat het je zeker lukken om je sportritme weer op te pakken.


1. Stel nieuwe doelen

Het nieuwe jaar is net begonnen en dit geeft je weer nieuwe kansen.

Niets werkt zo motiverend als het hebben van een doel waar jij voor wilt trainen.

FitClubOnline en Movado Sports werken met het Persoonlijk Fitplan waar jij samen met een coach een doel stelt en daar aan gaat werken.

Dit doel hoeft echt niet heel groot te zijn, als het jou maar motiveert.


2. Begin met lichtere trainingen

Als je na een maand weer begint met trainen, is het verleidelijk om weer te starten op het niveau waar je bent geëindigd.

Doe dit niet, want je vraagt dan te veel van je lichaam.

Samen met onze coach kun je overleggen hoe jij het veiligst kunt starten wij maken dan een op maat gemaakt schema voor jou zodat jij weer aan de slag kan.

En hopelijk zo snel mogelijk weer op je oude niveau zit.


3. Plan het sporten weer in je agenda

Plan het sporten. Jouw coach kan je persoonlijke schema in je agenda zetten zo dat jij weer op vaste tijden kan gaan sporten.

Deze kun je vinden de Movado Sports app onder het kopje kalender.

Als je vaste momenten voor je fitnesstrainingen vrijhoudt, sla je minder snel een training over.

Het lukt je dan veel beter om het trainen weer op te pakken.


4. Realiseer je dat de zomer er weer aankomt

Het lijkt nu nog erg ver weg, maar de zomer komt weer dichterbij.

Hierbij hoort natuurlijk ook zomerse kleding.

Door nu al weer te beginnen met sporten, zorg je ervoor dat jij al zomer klaar bent voordat de zomer echt begint.


5. Geef jezelf een nieuwe sportoutfit cadeau

Niets is zoveel fijner dan trainen in een nieuwe sportoutfit.

Bij een nieuw fitnessjaar hoort ook een nieuwe fitnessoutfit.

Hiermee krijg je al direct meer zin om lekker te trainen.


6. Besef dat je je geestelijk ook weer beter gaat voelen

Ook al zijn de feestdagen altijd erg gezellig, toch brengen deze dagen ook veel stress en verplichtingen met zich mee.

Door het sporten weer op te pakken, train je deze stress er weer af.

Sporten is namelijk niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor je geest. En dat is zeker in deze 'Corona-tijd' nóg belangrijker dan ooit.



7. Eet gezond en drink voldoende

Na een maand vol etentjes en lekkernijen is het tijd om weer in balans te komen.

Als je weer begint met sporten, is het verstandig om te kiezen voor een uitgebalanceerd voedingspatroon.

Onze voedingscoaches staan graag klaar om je daarbij te helpen.

Zo werken wij bijvoorbeeld met 2 verschillende voedingsprogramma’s, TrotsOpJezelf en Vytal.

Je kunt je voeding bij houden in de Movado Sports app waarin jouw coach een voedingsplan voor je kan maken.

Vraag naar de mogelijkheden om te starten zodat jij weer voor de zomer op je ideaal gewicht zit.


8. Ga thuis sporten

Met de online begeleiding van onze coaches en de lessen en trainingen op fitclubonline.nl kun je ondanks dat de sportschool dicht zit direct starten om aan die goede voornemens te werken.


EXTRA:

Op 4 januari beginnen alle Movado Sports clubs met duo-training dus geef je snel op in je app onder het kopje lesrooster en boek je plekje.

Lekker samen trainen in de buitenlucht onder begeleiding van een fitnesscoach.

46 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven